Um estudo de simulação para avaliação do comportamento do modelo de Mitscherlich

Um estudo de simulação para avaliação do comportamento do modelo de Mitscherlich

Authors

  • Maria Aparecida Perre Universidade Estadual de Londrina
  • Eliza Alves Lima Universidade Estadual de Londrina
  • Cleusa Rocha Asanome Universidade Estadual de Londrina
  • Jacinta Ludovico Zamboti Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0375.1989v10n4p221

Keywords:

Non-linear regression, Mitscherlich model.

Abstract

The objective of this paper is to show the results of the study on the non-linearity degreee of the Mitscherlich model. Some procedures are presented in a simple way in order to help researchers in their needs in adjusting and in evaluating nonlinear models with a high degree of reliability in their inferences. The Gauss-Newton method has been used in the estimation of parameters. Simulations, diagrams and tests have been used to evaluate the characteristics of the estimators. To achieve the proposed objectives, all needed computational procedures have been executed in the Computer Center of Londrina State University. The data, jrom Perre (1978), have been submitted to StatisticalAnalysis System (SAS).

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Maria Aparecida Perre, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Matemática Aplicada/CCE - Universidade Estadual de Londrina.

Eliza Alves Lima, Universidade Estadual de Londrina

Núcleo de Processamento de Dados/N PD — Universidade Estadual de Londrina.

Cleusa Rocha Asanome, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Matemática Aplicada/CCE - Universidade Estadual de Londrina.

Jacinta Ludovico Zamboti, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Matemática Aplicada/CCE - Universidade Estadual de Londrina.

Published

2004-12-15

How to Cite

Perre, M. A., Lima, E. A., Asanome, C. R., & Zamboti, J. L. (2004). Um estudo de simulação para avaliação do comportamento do modelo de Mitscherlich. Semina: Ciências Exatas E Tecnológicas, 10(4), 221–224. https://doi.org/10.5433/1679-0375.1989v10n4p221

Issue

Section

Original Article

Most read articles by the same author(s)

Loading...