Conceptual maps as evaluation strategy

Conceptual maps as evaluation strategy

Authors

  • Nelci Reis Sales de Araújo Universidade Estadual de Londrina
  • Eliana Aparecida Silicz Bueno Química da Universidade Estadual de Londrina
  • Flaveli Aparecida de Souza Almeida Universidade Estadual de Londrina
  • Dionísio Borsato Universidade Estadual de Londrina

DOI:

https://doi.org/10.5433/1679-0375.2007v28n1p47

Keywords:

Conceptual Map, Scoring keys, Motivational theme.

Abstract

The following work shows the conceptual map as an evaluation tool. In this study, an opening text was used as a previous organizer, with a theme related to the students’ daily lives. The developed activity consisted in elaborating conceptual maps before and after the experimental works. The evaluation was applied to 21 students of the 1st grade and 22 of the 3rd grade of High School. The elaborated maps were scored according to hierarchy, propositions, linking words, cross linking and examples. The classification of the maps elaborated before and after the experimental activity, was obtained having as a parameter, a referential conceptual map. In this classification many differences were observed between the first and second maps of both grades and among the groups. The elaboration of conceptual maps showed great potential as evaluation resources.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Nelci Reis Sales de Araújo, Universidade Estadual de Londrina

Graduação em Licenciatura em Química pela Universidade Estadual de Londrina, graduação em Bacharelado em Química pela Universidade Estadual de Londrina, graduação em Química Tecnológica pela Universidade Estadual de Londrina  e mestrado em Ensino de Ciências e Educação Matemática pela Universidade Estadual de Londrina. É professor da rede SEED-Pr.

Eliana Aparecida Silicz Bueno, Química da Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Química da Universidade Estadual de Londrina.

Flaveli Aparecida de Souza Almeida, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Química da Universidade Estadual de Londrina. 

Dionísio Borsato, Universidade Estadual de Londrina

Departamento de Química da Universidade Estadual de Londrina. Cx.P. 6001. CEP 86051-990 – Londrina-PR.

Published

2007-07-15

How to Cite

Araújo, N. R. S. de, Bueno, E. A. S., Almeida, F. A. de S., & Borsato, D. (2007). Conceptual maps as evaluation strategy. Semina: Ciências Exatas E Tecnológicas, 28(1), 47–54. https://doi.org/10.5433/1679-0375.2007v28n1p47

Issue

Section

Original Article

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 
Loading...